سمعک نامرئی

پنجشنبه 10 تير 1400
13:46
بهینه ساز
سمعک نامرئی

با پیشرفت تکنولوژی امکان تولید کوچکترین سمعک ها فراهم شده است. سمعک نامرئی ,‌سمعکی است که به طور کامل درون مجرای گوش قرار میگیرد به گونه ای که اگر از بیرون به گوش فرد استفاده کننده نگاه کنیم هیچ قسمتی ازاین سمعک ها دیده نخواهد شد .این سمعک همانند تمامی سمعک های دیگر دارای پردازنده های خاص خود میباشد , با این تفاوت که پوسته یا قالب این سمعک ها برای هر فرد متفاوت است و بر اساس شکل مجرای گوش به صورت اختصاصی برای هر فرد ساخته خواهد شد. این سمعک ها افت های شنوایی ملایم و متوسط را به راحتی پوشش می دهند.

سمعک نامرئی

مزایای سمعک نامرئی

مهمترین موضوع در این باب سایز کوچک این نوع سمعک است که باعث مصرف کمتر باتری و استفاده از باتری های کوچکتر شده است. علاوه بر این مسئله , میتوان به استفاده طبیعی از جهت یابی لاله ی گوش استفاده نمود. در واقع قرارگیری سمعک نامرئی در داخل مجرای گوش تاثیری بر اثرات طبیعی لاله ی گوش بر دریافت صداها نداشته و فرد استفاده کننده صدای طبیعی تر و بهتری را دریافت خواهد نمود. تا دهه ی گذشته امکان کنترل صدا توسط کاربر در این سمعک ها فراهم نبود (امکان کم و زیاد کردن صدا). اما امروزه با استفاده از ریموت کنترل های کوچک وایرلس و یا اپلیکیشن های موبایل امکان تغییر صداها توسط کاربر فراهم شده است.

اما این سمعک برای همه ی افراد مناسب نمی باشد و امکان ساخت ان فقط در شرایط خاصی فراهم است :

  • میزان افت شنوایی نباید از حد خاصی بیشتر باشد(این سمعک ها برای افراد با افت شنوایی شدید وعمیق مناسب نیست)
  • اندازه و قطر مجرای گوش باید به اندازه ای باشد که قطعات لازم براحتی در درون قالب شبیه سازی شده بر اساس گوش کاربر قرار گیرد.
  • اگر گوش کاربر دچار عفونت شده باشد و یا ترشح دائمی داشته باشد , بلند گو و دیگر قطعات سمعک دچار نقص عملکرد شده و کارایی سمعک کاهش می یابد . علت این موضوع این است که سمعک های نامرئی به طور مستقیم در معرض رطوبت , جرم گوش و ترشحات قرار دارد.

روند تجویز سمعک نامرئی

روند تجویز سمعک نامرئی به این گونه است که متخصص شنوایی (ادیولوژیست) بر اساس تست های شنوایی و قالبگیری حرفه ای سمعک مورد نظر را سفارش خواهند داد تا پس از ساخت پوسته ی مخصوص گوش کاربر سمعک نامرئی ساخته شود. این نوع سمعک از نسل سمعک دیجیتال است که در آن قالب سمعک به گونه ای طراحی می شود که در داخل گوش آشکار نباشد. سمعک های IIC یا سمعک های نامرئی امروزه با استقبال فراوانی از طرف بیماران روبرو شده اند. این سمعک ها همانند سمعک دیجیتال و سمعک آنالوگ دارای اجزای اصلی یعنی میکروفون، پردازشگر، رسیور، تقویت کننده و باتری می باشند. در واقع تنها عاملی که باعث محبوبیت سمعک نامرئی شده است ظاهر ناپیدای ان در درون گوش می باشد.

به علت قرار گیری سمعک در عمق کانال گوش، بیمار توانایی تنظیم دستی سمعک را ندارد.

امروزه برای رفع این مشکل، سمعک نامرئی مجهز به تکنولوژی وایرلس شده اند.

در واقع می توان این نوع سمعک وایرلس را بارزترین سمعک موجود در بازار امروز سمعک دانست.

محدوده پوشش کم برای افت شنوایی سمعک نامرئی

سمعک نامرئی برخلاف سمعک پشت گوشی قادر به پوشش افت های شنوایی بالا در حد شدید تا عمیق نمی باشند.

بهترین محدوده پوشش کم شنوایی برای این نوع سمعک براساس بهره ای که تولید میکنند ملایم تا متوسط می باشد.

البته امروزه بعضی از شرکت ها ادعا می کنند که سمعک های نامرئی برای پوشش تا حد شدید نیز ساخته اند.

محدودیت استفاده از سمعک نامرئی

بعضی از گروهها در استفاده از این نوع سمعک محدودیت دارند از جمله کودکان که کانال گوش آنها به مرحله تکامل نرسده باشد و در حال رشد باشد و یا افراد سالخورده ای که امکان استفاده نداشته باشند و یا بیمارانی که ترشج مداوم گوش دارند.

مکان یابی بهتر سمعک نامرئی

لاله گوش در جمع آوری صدا نقش دارد.

لاله گوش هم چنین در مکان یابی صدا نقش دارد.

در استفاده از سمعک نامرئی، لاله گوش می تواند نقش خود را ایفا کند.

مکان یابی در افراد با نقص شنوایی دچار اختلال می شود.

این سمعک می تواند تا حدودی به این افراد کمک کند.

رضایت مندی بالای بیماران در استفاده از سمعک نامرئی

رضایت بیمار از سمعک در توانبخشی افراد با سمعک نقش مهمی دارد.

هر چقدر میزان رضایت از سمعک بالا باشد میزان کارایی سمعک نیز بالا می رود.

سمعک نامرئی به علت اشکار نبودن مورد توجه بیمران قرار می گیرد.

چرا سمعک نامرئی

سمعک نامرئی برای کسانی که نمی خواهند در ظاهر صورتشان سمعک کمتر دیده شود گزینه مناسبی است.

یکی از بزرگترین نگرانی هایی که اولین استفاده کنندگان از سمعک دارند این است که آیا سمعک آن ها برای دیگران قابل مشاهده است یا خیر. اخیرا یک مطالعه نشان داده که نامرئی بودن یک سمعک، 30-40٪ احتمال استفاده از آن را افزایش می دهد. مسلما، ظاهر هر سمعک نقش مهمی را در انتخاب آن برای هر کاربر ایفا می کند. اطمینان از ظاهر سمعک نقش مهمی را در استفاده روزانه آن ایفا می کند بنابراین بسیاری از کاربرانی که برای اولین بار از سمعک استفاده می کنند می خواهند که مزایا و معایب سمعک های نامرئی(IIC) را بدانند. در این مطلب، مزایا و معایب آن را برای شما توضیح می دهیم تا آگاهانه تصمیم بگیرید.

برخی دیگر از مزایای سمعک نامرئی

مزایای سمعک های نامرئی( IIC )

نامرئی هستند

علت محبوبیت IIC ها این است که عملا برای اطرافیان شما نامرئی هستند. اگرچه انواع مختلفی از سمعک های داخل گوشی وجود دارد، IIC ها کوچکترین و مناسب ترین سمعک هایی هستند که در داخل کانال گوش قرار می گیرند. به این دلیل که در عمق کانال گوش قرار می گیرند، به خوبی پنهان می شوند و توسط دیگران غیر قابل کشف هستند. اگر شما در مورد ظاهر سمعک های پشت گوشی نگرانید، IIC ها گزینه مناسبی برای پنهان ماندن از دید اطرافیان هستند.

سمعک های نامرئی کیفیت صدای طبیعی دارند

از آنجائیکه IIC ها در عمق کانال گوش قرار می گیرند، ویژگی های طبیعی صداهایی که با شکل گوش شما تعامل دارند حفظ می شوند. هیچ سیم و لوله ای برای رسیدن صدا به گوش شما وجود ندارد و گوش شما را “مسدود” نمیکند تا مانع از ورود صدا به گوش شما شود. استفاده از IIC ها ، توانایی شما را برای تشخیص محل صدا یا تعیین فاصله منبع صدا افزایش می دهد. برای بسیاری از کاربران، IIC ها کیفیت صدای طبیعیتری را ارائه می دهند که هین ویژگی تنظیم سمعک ها را آسان تر می کند.

استفاده از سمعک نامرئی، احساس طبیعی تری به کاربران می دهد.

سمعک های نامرئی (IIC ها) همچنین می توانند کیفیت شنیدن صدای خود کاربر را افزایش دهند. اغلب مواقع، هنگامی که کاربران، سمعکی را استفاده می کنند که بخش زیادی از کانال گوش آن ها را پر میکند، از احساس بلندی صدای سمعک و یا شنیدن صدای خودشان به صورتی نا مطلوب (اثر انسداد) شکایت می کنند.

سمعک های نامرئی(IIC ها) به دو روش در کاهش اثرات انسداد، کمک می کنند. اول این که بخش کمتری از فضای کانال گوش را اشغال می کنند، بنابر این باعث ایجاد لرزش کمتری در کانال گوش میشوند و در نتیجه صداهای ناخواسته و اعوجاج یافته کمتری تولید می کنند. دوم این که نسبت به سمعک های ITE اندازه کوتاه تری دارند و بنابر این اجازه می دهند که صداهای فرکانس پایین مثل صدای خود کاریر، به سمت گوش خارجی حرکت کنند و بنابر این اثر انسداد کاهش می یابد.

سمعک نامرئی کارآمد است

IICs در مقایسه با سمعک های دیگر، نزدیک تر به پرده گوش قرار می گیرند، بنابر این در مقایسه با انواع دیگر سمعک، برای تولید صدایی با بلندی یکسان، نیاز به قدرت کمتری دارند. قدرت کمتر باعث کاهش انرژی صدا در گوش می شود باعث کاهش احتمال فیدبک می شود، به ویژه در هنگام استفاده از تلفن.


[ بازدید : 43 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

قیمت سمعک

پنجشنبه 10 تير 1400
13:18
بهینه ساز
قیمت سمعک

عوامل موثر بر قیمت سمعک

سوالی که برای افراد دارای افت شنوایی پیش می آید این است که چرا قیمت سمعک متنوع است؟

قیمت سمعک بستگی به تکنولوژی، کیفیت صدا و اندازه سمعک دارد البته اندازه سمعک خیلی در قیمت آن تاثیرگذار نمی باشد و مهمترین عامل تعیین قیمت، تکنولوژی و کیفیت صدای سمعک ها می باشد. تکنولوژی سمعک ها ممکن است آنالوگ، قابل برنامه ریزی، نیمه دیجیتال، (دیجیتال تریمری)،100% دیجیتال، هوشمند یا هوشمند وایرلس باشد و این امر بر قیمت آنها تاثیر گذار است

سمعک های دیجیتال هم بر اساس امکانات تنظیم سمعک قیمتهای متفاوتی دارند. از جمله این تنظیمات میتوان به تعداد کانال و باند سمعک سیستم های noise mananagment حذف اصوات مزاحم feedback cancelation جهت حذف سوت سمعک وdata logging جهت ثبت اطلاعات سمعک (محیط موررد استفاده سمعک میزان کارکرد سمعک ایرادات احتمالی سمعک ) تعداد میکروفون سمعک و امکان جهت یابی صدت ( omni یا دایرکشنال) و امکان پوشش وزوز tinitus masker اشاره کرد.

قیمت سمعک

تاثیر اندازه سمعک بر قیمت سمعک

اندازه سمعک هم تا حدودی بر قیمت آن تاثیر دارد برای مثال قیمت سمعک های iic نامرئی که جدیدا وارد بازار شده اند نسبت به سمعک های داخل گوشی cic معمولی بیشتر است. در قیمت سمعک پشت گوشی هم سمعک ric که رسیور آنها داخل گوش قرار گرفته و ظریفتر هستند بالاتر است. سمعک هایی که تکنولوژی جدیدتری دارند و قابلیت اتصال به کنترل از راه دور و بلوتوث و وسایل ارتباطی دارند کیفیت بالاتر و قیمت بالاتری دارند. در مجموعه کلینیک های سایه تخفیف های ویژه ای برای سالمندان و بیمه شدگان بیمه نیروهای مسلح و برخی از سازمان ها در نظر گرفته شده است. در ضمن شما در این مرکزحق انتخاب سمعک های مختلف از کمپانی های معتبر دنیا با قیمت های مختلف و مناسب را دارید.

کدام قیمت سمعک برای شما مناسب است؟

محدوده قیمت این محصول که برای شما مناسب است بستگی به عوامل مختلف دارد از جمله:

  1. میزان و نوع کم شنوایی شما
  2. محیط های شنیداری که شما از سمعک در آن محیط استفاده می کنید.
  3. سلیقه شما از این که سمعک قابل رویت باشد یا خیر.
  4. نیاز به یک یا دو سمعک دارید.
  5. درآخر شما چقدر می خواهید هزینه کنید.

تکنولوژی سمعک و تاثیر آن بر قیمت

تکنولوژی های متعددی در سمعک ها به کار می رود. شرکت ها برای رضایت مندی بیماران و همچنین رقابت با همدیگر، سعی بر ان دارند که تکنولوژی های متعددی را وارد سمعک های خود کنند. متناسب با هر تکنولوژی قیمت نیز تغییر می کند.به عنوان مثال تکنولوژی SoundRecover 2 و Binaural Voice Stream Technology در سمعک های اتیکن باعث قیمت بالاتر خانواده سمعک هایی می شود که دارای این تکنولوژی می باشند و یا تکنولوژی AutoSense OS در سمعک های شرکت فوناک که بر قیمت این محصول می افزاید.

سمعک وایرلس و بلوتوث دار

سمعک هایی که از فناوری وایرلس برخودار باشند از قیمت بالاتری هم برخوردارند. امروزه می توان گفت که سمعک های فوق هوشمند وایرلس دار بالاترین قیمت را در بین سمعک ها دارند.

کلینیک سمعک سایه با سه شعبه در شمال، شرق و غرب تهران اماده ارایه بهترین انواع سمعک و خدمات پس از فروش می باشد. شعیه های کلینیک سمعک سایه عبارت اند از:

  • کلینیک ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک سایه غرب تهران(اکباتان)
  • کلینیک ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک سایه شرق تهران(رسالت)
  • کلینیک ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک سایه شمال تهران(ونک)

رابطه برند سمعک و قیمت آن

برند سمعک نیز بر قیمت آن تاثیر دارد. در کلینیک سمعک سایه بر روی برند خاصی تاکید نمی شود اما بهترین سمعک ها از بهترین برندها به بیماران عرضه می شود. هر چقدر شرکت سازنده معروفتر باشد قیمت این برند نیز بالاتر می باشد.

هزینه خرید سمعک بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله:

1. نوع و میزان کم‌ شنوایی:

یکی از عوامل اصلی در انتخاب سمعک نوع و میزان کم‌ شنوایی است.

برای نمونه ممکن است نوع و میزان کم‌ شنوایی شما به گونه‌ای باشد، که سمعک دارای تکنولوژی پایه که قیمت پایین‌تری دارد، برای شما انتخاب بهتری نسبت به سمعک‎‌های پیشرفته باشد. در تجویز سمعک گران‌ترین‌ها همیشه بهترین‌ها نیستند.

2. سبک زندگی:

نیازهای شنیداری و سبک زندگی شما نیز یکی از عوامل تاثیر‌گذار است. برای نمونه، چنانچه فردی در محیط‌های شلوغ و پُر سر و صدا کار می‌کند، برای درک گفتار در چنین محیطی نیاز به سمعکی پیشرفته با مدار کاهنده نویز عالی و میکروفون‌های جهت‌دار پیشرفته دارد.

3. سلیقه شما:

اگر اندازه سمعک برای شما مهم است، شما باید از سمعک‌های نامرئی IIC یا سمعک‌های RIC و RITE استفاده کنید.

سطح تکنولوژی به‌کاررفته در این سمعک‌ها معمولا محدوده متوسط یا عالی است.

4. کم‌ شنوایی یک یا دوطرفه:

اگر هر دو گوش شما مبتلا به کم‌ شنوایی است، شما به دو سمعک نیاز دارید.

5. بودجه شما:

چه مقدار بودجه‌ برای خرید سمعک‌تان در نظر گرفته‌اید.

6. بیمه:

کمک هزینه‌ای که بیمه شما برای خرید سمعک پرداخت می‌کند، چه مقدار است؟

برای تعیین دقیق قیمت خرید سمعک گوش، لازم است که ما در مورد نوع و میزان کم‌ شنوایی شما و همچنین نیازهای شنیداری شما بیشتر بدانیم. به همین علت شما می‌توانید از جلسه ارزیابی شنوایی و مشاوره سمعک ما استفاده کنید.

چنانچه امروز به کم‌ شنوایی‌تان توجه کنید، به‌زودی بهبودی قابل‌‌توجهی در کیفیت زندگی‌تان مشاهده می‌کنید. بنابراین خرید سمعک و سفر به دنیای بهتر شنیدن، نوعی سرمایه‌گذاری در کیفیت زندگی است.

۱۵ نکته مهم قبل از خرید سمعک توجه کنید

  • تکنولوژی به کار رفته در سمعک تجویزی
  • ضدآب بودن اجزاء داخلی و خارجی سمعک ها
  • وایرلس بودن سمعک و کنترل از طریق موبایل
  • توانایی ارتباط وایرلس با لوازم جانبی
  • قابلیت تنظیم از طریق اپلیکیشن موبایل
  • نوع باتری و میزان عمر آن برای استفاده بهتر
  • دوام و محکم بودن سمعک بر اساس سابقه
  • ظاهر سمعک و تناسب با رنگ پوست و مو
  • در نظر گرفتن شرایط کاری و شغلی افراد
  • تفاوت انتخاب سمعک برای سنین مختلف
  • گارانتی سمعک و خدمات پس از فروش آنها
  • چکاپ های سالانه برای سمعک و کم شنوایی
  • قابلیت آپدیت کردن سمعک های تجویزی
  • استفاده از سمعک های با قابلیت شارژ شدن
  • وضوح گفتار در محیط های نویزی و شلوغ
قیمت انواع سمعک براساس نحوه قرار گرفتن بر روی گوش

انواع سمعک را براساس نحوه قرار گرفتن بر روی گوش می توان به پشت گوشی،داخل گوشی، داخل کانال گوش و نامرئی تقسیم بندی کرد. قیمت هر کدام متناسب با میزان ظاهر شدن بر روی گوش و قدرتی که دارند متغیر است. سمعک نامرئی امروزه از همه انواع آن بالاترین قیمت را دارد.

همچنین سمعک ها را متناسب با تکنولوژی به سمعک انالوگ،سمعک قابل برنامه ریزی،سمعک دیجیتال و سمعک هوشمند و فوق هوشمند تقسیم بندی می کنند.می توان گفت براساس قیمت نیز سمعک ها متناسب با تکنولوژی هایشان می باشند. سمعک های فوق هوشمند وایرلس بالاترین قیمت و انالوگ کمترین قیمت را دارا می باشند.

گارانتی سمعک

گارانتی معتبر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول است.

در کلینیک سمعک سایه گارانتی معتبر بین المللی 2 تا 5 ساله به همراه سمعک ارایه می شود.

این گارانتی هزینه اضافی بر بیمار تحمیل نمی کند.

تعرفه بیمه سمعک

بعضی از شرکت های بیمه بخشی از هزینه سمعک بیمار را بر عهده می گیرند.متناسب با میزان تعهد بیمه، قیمت این محصول برای بیمار کمتر می شود. کلینیک سمعک سایه طرف قراداد با بسیاری از شرکت های بیمه از جمله بیمه خدمات درمانی کارکنان دولت، بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح ، بیمه اسیا، ایران، البرز و… می باشد.

خدمات پس از فروش برای بیماران بسیار مهم می باشد. برای خرید سمعک بهتر است از کلینیک های تجویز سمعکی استفاده شود که خدمات پس از فروش بهتری ارایه می دهند. کلینیک سمعک سایه برای راحتی ورضایتمندی بیماران در هر سه شعبه غرب تهران(اکباتان)، شرق تهران(رسالت) و شمال تهران(ونک) خدمات پس از فروش با سطح بالا را ارایه می دهد.

آیا گران بودن سمعک به معنی بهتر بودن آن است؟

هرچه قدرت یک سمعک بیشتر و تکنولوژی آن پیشرفته تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. اما به یاد داشته باشید که گران ترین ها همواره بهترین ها نیستند. چرا که بر حسب میزان و نوع کم شنوایی و سبک زندگی افراد، نیاز های آن ها با یکدیگر متفاوت است و بنابراین سمعک مناسب برای تأمین نیاز هایشان نیز بر اساس این فاکتور ها مشخص می شود.

در سرتا سر جهان سمعک ها وسیله های گران قیمتی محسوب می شوند. محدوده قیمت این محصول در ایران بین متغیر می باشد و متأسفانه بیمه ها بخش اندکی از هزینه آن ها را تقبل می کنند. سمعک ها یک سرمایه گذاری مهم هستند؛ چرا که سمعک دستگاهی است که هفت روز هفته و 12 ماه سال همراه شما خواهد بود، پس لازم است که هنگام خرید سمعک اطمینان حاصل کنید که زمان و هزینه صرف شده ارزش آن را دارد.

برای این که بدانید سمعک مناسب شما چه قیمتی است باید به ما اطلاعاتی از قبیل:

– اندازه کم شنوایی.
– شیوه زندگی.
– و نیازهایتان بدهید.
که متناسب با موارد بالا بهترین سمعک برای شما معرفی گردد.

ما خوشحال خواهیم شد که با شما صحبت کنیم و به شما کمک کنیم که سمعک هایی را پیدا کنید که متناسب با شیوه زندگی و بودجه شما باشد.


[ بازدید : 46 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

تعمیر سمعک

پنجشنبه 10 تير 1400
13:14
بهینه ساز
تعمیر سمعک

شرایط و نحوه تعمیر سمعک

با توجه به این كه سمعک ها وسایل الكترونیكی می‌باشند ممكن است پس از مدتی نیاز به سرویس و تعمیر سمعک داشته باشند که هزینه تعمیر سمعک پس از بررسی آن مشخص خواهد گردید.
شرایط و نحوه استفاده از سمعك و نحوه نگهداری از سمعک در طول عمر سمعك تأثیر مستقیم دارد.
معمولا سمعكک هایی كه به درستی استفاده شوند و به صورت دوره‌ای سرویس شوند نیازی به تعمیر نخواهند داشت در حال حاضر در كلینیك سمعک سایه برای سمعك‌های دیجیتال 2 تا 3 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می‌شود.

در طول مدت گارانتی سمعک به طور رایگان سرویس تنظیم و تعمیر می‌شود و در طول مدت خدمات پس از فروش این اطمینان به مراجعه‌كنندگان داده می‌شود كه قطعات سمعک تعمیر شود و تنظیمات برای افزایش طول عمر سمعک باید به نكات زیر توجه كرد:

  1. از باطری‌های استاندارد استفاده كنید.
  2. سمعك را در معرض رطوبت و محیط‌های پر از گرد و خاك و غبار قرار ندهید.
  3. سمعک را در معرض اشعه‌های MRI و سی تی اسكن و رادیولوژی قرار ندهید.
  4. مراقب باشید به سمعك آسیب فیزیكی وارد نشود.
  5. در سمعك‌های داخل گوشی مرتباً جلوی فیلتر سمعك را با برس و فرچه مخصوص تمیز كنید تا جرم گوش وارد بلند‌گونشود و در صورت لزوم فیلتر سمعك را تعویض كنید. تا نیاز به تعمیر سمعک پیش نیاید تعمیر سمعک ممكن است شامل تعویض رسیور(بلندگو) تعمیر و تعویض میكروفون و تعمیر و ترمیم پوسته سمعك تعمیر و ترمیم باطری سمعك تعمیر هوك و یا تعویض سیم كشی سمعك و یا تعویض آمپلی‌فایر شود.

تعمیرات سمعک

هزینه تعمیر سمعک

هزینه تعمیر سمعک بستگی به مدل سمعك و قطعات سمعك دارد معمولاً تعمیر و تعویض میكروفون و رسیور هزینه زیادی ندارد ولی در صورتی كه آمپلی‌فایر سمعک دچار آسیب شود هزینه تعمیر و تعویض ممكن است بسیاربالا باشد.

هزینه تعمیر سمعک چقدر است؟

بسیاری از افراد تصور می‌­کنند که تعمیر سمعک هزینه بالایی دارد، اما همیشه این طور نیست.

اگر تعمیر سمعک شما شامل ضمانت نمی‌­شود، و گارانتی آن تمام شده است، نگران نباشید.

بدون سمعک­ بودن می‌­تواند استر‌‌س‌ ­زا باشد، به‌­ویژه اگر از کم شنوایی متوسط ​​یا شدید رنج می‌­برید. اگر فکر سفر بین‌المللی بدون سمعک‌­تان شما را می‌ترساند، بهتر است برای این مواقع سمعک اضافی داشته باشید.

ایرادات سمعک

سمعک ها مواقعی که ایرادات زیر به وجود آید، نیازمند تعمیرات هستند:

  • بعضی اوقات به صورت ناگهانی صدای آن قطع می شود و سمعک کار نمی کند.
  • در ساعات آخر روز کارکرد سمعک پایین می آید.
  • هنگام استفاده از سمعک، صدای خش خشی را داخل گوش ایجاد می کند.
  • دکمه ی کنترل صدا بعضی اوقات کار نمی کند.
  • سمعک اکثر اوقات سوت می زند.
  • اگر سمعک با وجود تعویض باتری، باز کار نمی کند.
  • در باتری سمعک خراب شده یا از جای خود کنده شده است.
  • با تغییر ولوم، صدای سمعک تغییری نمی کند.
  • سمعک به صورت مداوم صدای مزاحم (نویز) دارد.
  • احساس برق گرفتگی در هنگام استفاده از سمعک.

تعمیر سمعک

مدت زمان تعمیر سمعک

سعی ما بر این است كه با حداقل هزینه و در سریع‌ترین زمان ممكن سمعك تعمیر نموده و تنظیم كرده و تحول دهیم.

هزینه تعمیر سمعک

بیشترین موارد تعمیر سمعک چیست؟

اگر احتمالاً سمعک­‌تان کار نمی‌­کند، ممکن است به یک قطعه جایگزین و یا یک تعمیر ساده نیاز داشته باشد.

در حقیقت بیشتر تعمیرات سمعک به دلیل موارد زیر است:

رطوبت

اگر از سمعک مقاوم به آب استفاده نکنید، سمعک‌های شما در برابر آب واکنش خوبی نشان نخواهند داد.

اگر رطوبت در دستگاه جمع شود، می‌­تواند کیفیت صدا را تحت تأثیر قرار دهد یا باعث شود که سمعک‌­تان به‌­کلی کار نکند. وقتی این اتفاق می‌­افتد، شنوایی­‌شناسان می‌توانند به حذف رطوبت از دستگاه کمک کنند تا شما را قادر سازند که صداها را واضح‌­تر بشنوید. اگر مدار داخل سمعک آسیب دیده باشد، آن­‌ها می‌­توانند ترتیبی دهند تا سمعک برای تعمیرات و ارزیابی­‌های بیشتر به قسمت تعمیرات شرکت ارسال شود.

پارگی تیوب

تیوب قالب سمعک پشت گوشی ممکن است به راحتی آسیب ببیند و چنانچه به مرور زمان خراب شود غیرمعمول نیست.

اگر جرم یا رطوبت در تیوب گیر کند یا اگر تیوب دچار پارگی شود، صداها را به خوبی منتقل نمی‌کند.

البته این یکی از ساده‌ترین مسائل قابل‌حل است و شنوایی‌شناس می­‌تواند در زمانی بسیار کوتاه، تیوب سمعک شما را تعویض کنند.

میکروفن و رسیور

اگر میکروفون داخل سمعک شما کار نکند، نمی­‌تواند صداها را دریافت کرده و برای شما بفرستد.

وقتی این اتفاق می‌­افتد، باید میکروفن تعمیر شود و یا میکروفون جدیدی جایگزین آن شود.

خرابی رسیور (بلندگو) هم ممکن است اتفاق بیفتد که در این موارد هم باید رسیور سمعک تعویض شود.

پیشگیری از تعمیرات سمعک

نگهداری و مراقبت منظم از سمعک می­‌تواند به پیشگیری از احتیاج پیدا کردن به خدمات تعمیرات کمک کند که خبر خوبی برای کاربران سمعک است! برای نمونه، با باز گذاشتن درب محفظه باتری هنگام شب اجازه می­‌دهید رطوبت اضافی تبخیر شود، بنابراین از جمع شدن آب درون سمعک جلوگیری می­‌کنید. به همین ترتیب تمیز کردن منظم سمعک و یا استفاده از فیلتر (وکس گارد) سمعک و تعویض مرتب آن می­‌تواند به جلوگیری از مشکلات مربوط به سمعک‌ نامرئی، داخل گوشی و رسیور داخل کانال (RIC) کمک کند. جرم بیش از حد و تجمع سایر بقایا آن به‌راحتی می­‌تواند تیوب و سایر اجزای سمعک شما را مسدود کند که ممکن است منجر به گرفتگی و خفگی صداها یا قطع صدا شود.

با تمیز کردن منظم سمعک­‌های خود می­‌توانید از این اتفاق پیشگیری کرده و از نیاز پیدا کردن به تعمیرات تخصصی جلوگیری کنید.

شنوایی­‌شناس شما همچنین ممکن است بتواند از ابزارهای تخصصی تمیز کردن برای انجام سریع تعمیرات در محل استفاده کند.


[ بازدید : 50 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

تجهیزات اطفا حریق

پنجشنبه 10 تير 1400
13:07
بهینه ساز
تجهیزات اطفا حریق

تجهیزات اطفاء حریق (سیستم اطفا حریق) به وسایلی گفته می شود که در عملیات اطفا حریق به افراد عادی و آتش نشان ها جهت خاموش کردن آتش کمک می کند.

لیست تجهیزات اطفا حریق

تجهیزات اطفاء حریق جز اصلی ترین تجهیزات آتش نشانی هستند. تجهیزات اطفاء حریق بنا به نوع حریق انواع مختلف دارند که می توانند اتوماتیک و یا دستی باشند، اگر بخواهیم به طور کلی تجهیزات سیستم های اطفا حریق را نام ببریم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسپرینکلر
  • کپسول آتش نشانی
  • پتوی نسوز جزء
  • بوستر پمپ های آتش نشانی جهت اطفاء حریق
  • قرقره و شیلنگ آتش نشانی
  • مانیتور اطفا حریق
  • نازل
  • شیر های هیدرانت اطفا حریق
  • فایر باکس (جعبه آتش نشانی) در سیستم اطفا حریق
  • هوزریل آتش نشانی
  • شیلنگ آتش نشانی
  • کپسول گاز fm200
  • کپسول گاز IG55
  • کپسول گاز CO2

سیستم اطفاء حریق

سيستم هاي اطفاء حريق گازي براي انواع زيادي از كلاس هاي حريق (A.B.C) مناسب و قابل استفاده است. از سيستم هاي گازي در مواردي استفاده مي شود كه سيستم آب و فوم به دليل ايجاد آسيب به اموال و يا ايجاد مشكل براي افراد قابل استفاده نباشد.

اين سيستم ها به اقسام اصلي زير تقسيم مي شود:

1- سيستم اطفاء حريق دي اكسيد كربن

2- سيستم اطفاء حريق با عوامل پاك

3- سيستم اطفاء حريق گازهاي نجيب

4- سيستم اطفاء حريق هالوكربني

عوامل از سه طريق عمل اطفا را انجام مي دهند

1- كاهش دما (سيستم دي اكسيد كربن)

2- كاهش اكسيژن (سيستم دي اكسيد كربن و گاز هاي نجيب)

3- شكستن زنجيره واكنش حريق (سيستم هالوكربن)

عملكرد سيستم اطفاء حريق

دو روش براي استفاده از عوامل اطفا وجود دارد:

– پر كردن كل فضا از عامل اطفا

– اعمال موضعي عامل اطفا

در سيستم هايي كه از روش پر كردن كل فضا از عامل اطفا استفاده مي كنند، محيط سه بعدي تا حدي از عامل اطفا پر مي شود كه چگالي لازم جهت اطفاي حريق (درصد حجمي عامل اطفا در هواي محيط) ايجاد شود. اين سيستم ها مي توانند بصورت اتوماتيك توسط سيستم اعلان حريق و يا به صورت دستي فعال شوند.

سيستم هايي كه بر مبناي اطفاي موضعي عمل مي كنند، عامل اطفا را مستقيما بر حريق و يا فضاي سه بعدي در برگيرنده آن اعمال مي كنند. تفاوت عمده سيستم اطفاء حريق موضعي با سيستم هاي مبتني بر پر كردن تمامي فضاي خطر، عدم وجود حايل فيزيكي جهت ايجاد محيط اطفاء بستر است.

اين سيستم ها عموما در موارد زير به كار مي روند:

– تجهيزات الكتريكال (اتاق هاي سوئيچينگ، اتاق هاي باطري، اتاق هاي كنترلي، اتاق هاي حراست و امنيت و تالارهاي مترو)

– مراكز ابزار دقيق

– گالري هاي اجناس قيمتي و يا عطيقه

موزه ها

كتابخانه ها

موتورخانه ها

انواع کلاس بندی حریق و روش های خاموش کردن آتش

از آنجایی که انتخاب نوع تجهیزات اطفاء حریق متناسب با نوع آتش سوزی صورت می گیرد، آتش سوزی بر اساس منبع سوخت تقسیم بندی می شود و می توان کلاس بندی حریق را به انواع زیر تقسیم کرد:

  • آتش سوزی های کلاس نوع A

آتش سوزی های کلاس A با آب خاموش می شود.

این نوع آتش از منابع متداول سوخت مانند چوب، سطل زباله، پارچه، کاغذ و پلاستیک شعله ور می شود.

  • آتش سوزی های کلاس نوع B

آتش سوزی های کلاس B باحذف اکسیژن خاموش می شود و این نوع اتش سوزی در اثر انفجار مایعات و گاز های قابل اشتعال ایجاد می شود.

  • آتش سوزی های کلاس نوع C

آتش سوزی های کلاس C با قطع منشاء آتش خاموش می شود.

آتش سوزی سوکت برق به عنوان آتش سوزی کلاس C شناخته می شود.

  • آتش سوزی های کلاس نوع D

آتش سوزی های کلاس D با عوامل پودر خشک خاموش می شود.

آتش سوزی های ایجاد شده توسط فلزات قابل احتراق به عنوان آتش سوزی های کلاس D شناخته می شوند.

  • آتش سوزی های کلاس نوع K

آتش سوزی های کلاس K با خاموش کننده های شیمیایی خاموش می شوند.

آتش آشپزخانه آتش سوزی های ناشی از چربی، روغن زیتون، کره، چربی های حیوانی و چربی های گیاهی به عنوان آتش سوزی کلاس K شناخته می شود.

خاموش کننده مناسب برای کلاس بندی های مختلف حریق

خاموش کننده مناسب برای کلاس بندی های مختلف حریق

مهمترین استاندارد های تجهیزات آتش نشانی و اعلام و اطفاء حریق

استانداردهای بسیار زیادی برای تجهیزات آتش نشانی و اعلام و اطفا حریق وجود دارد اما ما در این جدول به مهم ترین استاندارد های NFPA می پردازیم.

استاندارد های تجهیزات آتش نشانی

خرید تجهیزات اطفاء حریق

ار آنجایی که تجهیزات اطفاء حریق با جان و اموال افراد سر و کار دارند تجهیزاتی حساس هستند، به همین دلیل باید از جایی معتبر خریداری شوند. شرکت ایمن حریق پایدار با ارایه برندهای معتبر تجهیزات اطفاء حریق اروپایی و ایرانی منبعی مناسب جهت خرید این تجهیزات می باشد. قابل ذکر است که در ایمن حریق پایدار انواع تجهیزات متناسب با انواع سیستم های اعلام و اطفاء حریق قابل ارایه می باشد.

قیمت تجهیزات اطفاء حریق

همانطور که در فوق ذکر شد تجهیزات آتش نشانی شامل موارد مختلفی بوده که می توانند دستی و یا اتوماتیک باشند. تجهیزات اطفاء حریق اتوماتیک به دلیل اینکه پیشرفته تر هستند مسلما دارای قیمت بالاتری نسبت به تجهیزات اطفاء حریق دستی مانند شیلنگ و کپسول آتش نشانی دارند.


[ بازدید : 45 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

تجهیزات اعلام حریق

پنجشنبه 10 تير 1400
12:34
بهینه ساز
تجهیزات اعلام حریق

تجهیزات اعلام حریق چیست؟

سیستم اعلام حریق : به طور کلی تجهیزات کشف و اعلام حریق یا به اختصار تجهیزات اعلام حریق، به مجموعه‌ای از تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که وظیفه آشکارسازی حریق و محل یا زون حریق را در اماکن مختلف بر عهده دارد.شرکت ایمن حریق پایدار نماینده رسمی تجهیزات اعلام حریق سنس در ایران می باشد که نمایندگی اعلام حریق سنس در تهران را بر عهده دارد.

سیستم اعلام حریق سنس، زمانی که آتش (حریق)، دود، حرارت و … بوجود می آید شروع به کار می کند و آژیر یا چراغ چشمک زن خطر را به کار می اندازد. بدین ترتیب به ساکنین محل هشدار می دهد تا بر این اساس مقدمات عملیات اطفاء و در شرایط بحرانی تخلیه افراد و ساکنین انجام پذیرد و همزمان با آن سناریوهای کنترلی نیز انجام شود.

انواع تجهیزات اعلام حریق

ابتدا باید بیان کنیم که تجهیزات اعلام حریق از نظر نحوه آغاز به دو صورت دستی و خودکار وجود دارد.

تجهیزات اعلام حریق دستی:

تجهیزات اعلام حریق دستی سیستمی است که شامل کاشف خودکار نیست و هشدار فقط از طریق دست توسط انسان آغاز می شود. تمام ساختمان هایی که سیستم اعلام حریق خودکار دارند الزاما باید تجهیزات اعلام حریق دستی هم داشته باشند.

سیستم اعلام حریق خودکار:

تجهیزات اعلام حریق خودکار سیستمی است که دارای یک سری حسگر است که به یک یا چند محصول حساس هستند و در صورت حس کردن آن ها به صورت خودکار فعال می شوند. سیستم اعلام حریق خودکار شامل دو سیستم موضعی و مرکزی نیز می باشد.

تجهیزات اعلام حریق خودکار موضعی (انفرادی):

به این صورت است که بر روی آشکارساز ها آژیر هشدار نصب شده است.

کاشف های موضعی باید دارای طول عمر 5 سال و باتری مناسب جهت استفاده باشند.

تجهیزات اعلام حریق خودکار مرکزی:

دارای پنل مرکزی هستند و آشکارساز ها سیگنال را به پنل و پنل به آژیر ها و غیره می رساند.

انواع تجهیزات علام حریق خودکار مرکزی

سیستم اعلام حریق متعارف (Conventional):

هنگام مراجعه به سیستم های اعلام حریق، به احتمال زیاد اصطلاح یک سیستم اعلام حریق متعارف یا معمولی را خواهید شنید. یک سیستم اعلام حریق متعارف یک هشدار وقوع آتش است که منطقه آشکارساز فعال یا نقطه تماس دستی را توسط یک LED شناسایی می کند. این متفاوت از یک پیام متنی است که در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر در یک صفحه نمایش LCD ایجاد می شود.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر (Addressable):

یک سیستم اعلام حریق آدرس پذیر از مجموعه ای از آشکارساز های آتش و دستگاه هایی ساخته شده است که به یک صفحه کنترل مرکزی متصل می شوند. با استفاده از سیستم های آدرس پذیر، هر دستگاه دارای یک آدرس یا مکان است، که این امکان را می دهد تا آشکارساز دقیق مکان حریق ایجاد شده را به سرعت شناسایی کند.

به تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر تجهیزات اعلام حریق هوشمند نیز گفته می شود.

تجهیزات اعلام حریق کانونشنال یا متعارف

تجهیزات متعارف از نوع قدیمی ترین تجهیرات اعلام حریق سنس است که علی رغم تغییرات کیفی اندک، همچنان جهت تصرف هایی با شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند . دراین سیستم چندین دتکتور و شستی که یک منطقه از ساختمان را پوشش می دهند در قالب یک مدار (زون) به هم پیوسته به تابلوی کنترل مرکزی متصل می شوند. به همین سبب هر مدار نماینده یک منطقه (زون) است. نحوه هم بندی تجهیزات کشف و آشکارسازی (تشخیص) نسبت به تابلوی کنترل مرکزی به صورت شاخه ای و یا به عبارت دیگر شعاعی است.

هر تابلوی کنترل مرکزی متعارف می تواند ۱۶،۱۲،۸،۴،۲ و یا مدارهای بیشتری را پشتیبانی کند.

اجزای تجهیرات اعلام حریق متعارف

در اغلب سیستم اعلام حریق متعارف، مدار هشدار دهنده دیداری و شنیداری (آژیر و چراغ چشمک زن) از مدار کشف و تشخیص که مبنای تعیین مناطق هستند جداست. اما در گونه ای از سیستم های متعارف که به سیستم متعارف دو سیمه معروف است، می توان آژیرها/چراغ چشمک زن ها (استروب ها) را نیز در مسیر دتکتورها و شستی ها قرار داد که در این صورت، صرفه جویی قابل توجهی در مقدار لوله گذاری و سیم/کابل کشی به عمل خواهد آمد .

بطور خلاصه تجهیزات اعلام حریق متعارف سیستمی است که درآن اجزای میدانی مانند دتکتورهای دود، حرارت، دود و حرارت (ترکیبی) و شستی های اعلام حریق به صورت آنالوگ همگی به طور موازی به یک زوج سیم متصل می‌شوند و در صورتی که هر یک از اجزای میدان از حالت نرمال به حالت آلارم تغییر کند، سیگنال جریان افزایش یافته و کنترل پنل مرکزی با توجه به این تغییر جریان و افزایش آن نسبت به حالت نرمال (Stand-By) به حالت آلارم تغییر وضعیت خواهد داد .

نمایندگی اعلام حریق سنس

تجهیزات اعلام حریق سنس در سال ۱۳۸۷ و در شهر تبریز با هدف تولید و توزیع سیستم های اعلام حریق فعالیت خود را آغاز نمود و یکی از برندهای اعلام حریق می‌باشد. این شرکت در ابتدا به طراحی و تولید اعلام حریق متعارف و پس از آن به طراحی و تولید اعلام حریق آدرس پذیر روی آورد. از آنجائی که برند اعلام حریق سنس اولین دارنده آزمایشگاه اعلام حریق و همچنین دارنده گواهینامه ISO می باشد، موفق گردیده علاوه بر توزیع محصولات خود به ۳۱ استان ایران، اعلام حریق سنس را به کشور ترکیه نیز صادر نماید.

طراحی زیبا، کیفیت خوب و مطمئن تجهیزات، داشتن تائیدیه سازمان آتش نشانی، حمایت از تولیدات ایرانی، داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش و قیمت ارزان، این ها فاکتورهایی هستند که باعث گردیده تا شرکت ایمن حریق پایدار محصولات اعلام حریق سنس را به کاربران عزیز ارائه نماید.

شرکن ایمن حریق پایدار نمایندگی اعلام حریق سنس اعلام می دارد :

محصولات اعلام حریق سنس

1- دتکتور سنس
2- آژیر سنس
3- کانونشنال سنس
4- شستی سنس
5- ایزولاتور سنس
6- کارت شبکه سنس
7- ریموت اندیکاتور سنس
8- آژیر فلاشر سنس

تجهیرات اعلام حریق آدرس پذیر

اصول کشف و تشخیص حریق در سیستم های آدرس پذیر مشابه سیستم های متعارف است، بجز اینکه در اینگونه از سیستم ها، هر یک از دتکتورها (دتکتورهای اتوماتیک) و یا شستی ها، دارای آدرس منحصر به فردی هستند که از طریق آن تابلوی کنترل مرکزی (پنل مرکزی اعلام حریق) قادر به شناسایی و تعیین محل دقیق هر یک از آن ها است.

مدار کشف در اینگونه از سیستم ها به صورت حلقه ای (لوپ) است که از تابلوی کنترل مرکزی آغاز و به همان تابلو ختم می شود و کلیه تجهیزات کشف و اعلام در همین مدارهای حلقوی جای می گیرند. هر لوپ می تواند به تناسب تعداد تجهیزات و سطوح مورد حفاظت، یک یا چند منطقه (زون) را شامل شود و هر تابلوی کنترل مرکزی آدرس پذیر نیز می تواند یک یا چند حلقه را پشتیبانی کند.

قیمت سیستم اعلام حریق sens

قیمت سیستم اعلام حریق sens به صورت محصول در این صفحه وجود دارد.

شما مشتریان عزیز می توانید محصولات اعلام حریق سنس را با قیمت مناسب در فروشگاه ما تهیه تمایید.


[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت صنایع تولیدی و خدماتی بهینه ساز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]